Startups: Τι είναι το Pitch Deck και γιατί είναι σημαντικό για όλες τις επιχειρήσεις; - KRS
ΆρθραStartups: Τι είναι το Pitch Deck και γιατί είναι σημαντικό για όλες τις επιχειρήσεις;

Startups: Τι είναι το Pitch Deck και γιατί είναι σημαντικό για όλες τις επιχειρήσεις;

Το Pitch Deck είναι το πρώτο και πιο σημαντικό έργο που θα πρέπει να ασχοληθεί ο founder μιας Startup, μια και με αυτή τη συνοπτική – οπτική παρουσίαση της ιδέας του ή της εταιρείας του θα απευθυνθεί σε υποψήφιους χρηματοδότες και άλλους σημαντικούς υποστηρικτές.  

To Pitch Deck είναι στην ουσία μια παρουσίαση PowerPoint η οποία θα παρέχει μια σύντομη αλλά ενημερωτική και περιεκτική επισκόπηση της επιχείρησής σας ή της ιδέας σας και θα πρέπει να καλύπτει τα βασικά σημεία του επιχειρηματικού σας σχεδίου, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχετε, οικονομικές προβλέψεις και χρηματοδοτικές ανάγκες.
Πέρα από τη σωστή δομή και περιεχόμενο θα πρέπει να προσεχτεί μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, ειδικά οπτικά και αισθητικά, μια και θα χρησιμοποιηθεί κυρίως ως (οπτικό) εργαλείο για την αφήγηση της ιστορίας της επιχείρησής σας.

Επίσης, το Pitch Deck είτε το στέλνει ο founder σε συνεργάτες και υποψήφιους χρηματοδότες μέσω email για παράδειγμα, είτε το παρουσιάζει ο ίδιος ζωντανά μπροστά σε κοινό και επενδυτές, οπότε θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές έτσι ώστε να ταιριάζει με το στυλ και το περιεχόμενο της αφήγησής σας. Σε κάθε περίπτωση, αν νομίζετε ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα για να ολοκληρώσετε ένα υψηλού επιπέδου pitch deck θα συστήναμε να απευθυνθείτε σε κάποιο ειδικό ο οποίος θα επιμεληθεί κυρίως το οπτικό και αισθητικό μέρος.

Εφόσον αποφασίσετε να ασχοληθείτε εσείς οι ίδιοι με τη δημιουργία του, θα συστήναμε να χρησιμοποιήσετε τις εξαιρετικές υπηρεσίες online του www.canva.com, οι οποίες προσφέρονται δωρεάν, και ήταν μέρος των sites που θα πρέπει να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί ο Startupper και είχαμε παρουσιάσει σε σχετικό άρθρο.   

Ποιος είναι τελικά ο στόχος του Pitch Deck;

Αν και αναφέραμε παραπάνω δυο λόγους ύπαρξης, ωστόσο ο στόχος του Pitch Deck δεν είναι να συγκεντρώσετε χρήματα! Τουλάχιστον όχι αρχικά! Ο πραγματικός στόχος του είναι να δημιουργηθεί το απαραίτητο ενδιαφέρον για να φτάσετε στην επόμενη συνάντηση! Ως γνωστόν οι επενδύσεις σπάνια γίνονται μετά από μία μόνο συνάντηση και αυτό που θα πρέπει να συμβεί είναι οι επενδυτές να παρακινηθούν να ζητήσουν περισσότερα στοιχεία αφού ακούσουν την ιστορία σας.  

Γιατί κάθε επιχείρηση θα πρέπει να δημιουργήσει ένα Pitch Deck

Ακόμα και αν δεν είστε Startup και είστε ένας ελεύθερος επαγγελματίας το να επενδύσετε χρόνο στην δημιουργία ενός Pitch Deck θα σας βάλει στη διαδικασία να σκεφτείτε την επιχειρηματική πρότασή που έχετε, τα δυνατά σας σημεία, τον ανταγωνισμό, θα διαπιστώσετε ενδεχομένως και μερικές αδυναμίες, θα ασχοληθείτε με τον προϋπολογισμό σας αλλά και τα έσοδα / έξοδα και γενικά θα μπείτε σε μια διαδικασία σωστής λειτουργίας της επιχείρησής σας και πιθανής εξέλιξής και ενίσχυσή της με κινήσεις marketing και περιεχομένου για παράδειγμα.  

 

Τα βασικά στοιχεία που θα πρέπει να υπάρχουν στο Pitch Deck

Θα συστήναμε να ακολουθήσετε την συγκεκριμένη σειρά στις διαφάνειες σας, ενώ φυσικά μπορείτε να πάρετε ιδέες από ήδη πετυχημένα Pitch Decks. Επίσης, τα πρότυπα που θα βρείτε στο canva.com για παράδειγμα ίσως να έχουν άλλη σειρά ή περιεχόμενο.

  1. Όραμα και πρόταση αξίας

Αναφέρετε το όραμα σας και την πρόταση αξίας που προσφέρετε στους πελάτες σας. Αυτά θα πρέπει να είναι πολύ σύντομα και πολύ κατανοητά, σαν να πρέπει να τα εξηγήσετε στους γονείς σας. Αποφύγετε αναφορές του τύπου «Είμαστε το Netflix των videogames», εκτός και αν το επιχειρηματικό σας μοντέλο είναι σαφώς ανάλογο με αυτό του Netflix.

  1. Το πρόβλημα

Χρησιμοποιήστε αυτήν τη διαφάνεια για να μιλήσετε για το πρόβλημα που επιλύετε και ειδικά ποιος έχει το πρόβλημα. Προσπαθήστε να πείτε μια σχετική ιστορία όταν ορίζετε το πρόβλημα. Όσο κάνετε το πρόβλημα περισσότερο πραγματικό και σχετικό με τις σύγχρονες προκλήσεις, τόσο περισσότερο οι επενδυτές θα κατανοήσουν καλύτερα την Startup  σας και τους στόχους σας.

  1. Αγορά-στόχος και ευκαιρίες

Εδώ θα πρέπει να αναφέρετε τον ιδανικό πελάτης σας και πόσοι από αυτούς υπάρχουν καθώς επίσης το συνολικό μέγεθος της αγοράς και πώς τοποθετείτε την εταιρεία σας σε αυτή. Εδώ θα πρέπει επίσης να αναφέρετε το εύρος και την κλίμακα του προβλήματος που επιλύετε. Προσοχή όμως! Μην κάνετε πολύ αισιόδοξες προβλέψεις για το μέγεθος της αγοράς σας, είναι καλύτερα να εστιάσετε σε μια πιο μικρή αλλά ρεαλιστική αγορά.

  1. Η λύση

Περιγράψτε τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες χρησιμοποιούν το προϊόν σας και πώς αντιμετωπίζει τα προβλήματα που περιγράψατε στη δεύτερη διαφάνεια.
Οι περισσότεροι Startuppers είναι πολύ επικεντρωμένοι στο προϊόν και όχι τόσο στους πελάτες που θα βρουν «ανακουφιστική» τη λύση. Εάν είναι δυνατόν, χρησιμοποιήστε εικόνες και ιστορίες όταν περιγράφετε τη λύση σας.

  1. Eπιχειρηματικό μοντέλο

Τώρα που περιγράψατε το προϊόν ή την υπηρεσία σας, πρέπει να μιλήσετε για το πώς η εταιρεία σας (θα) κερδίζει χρήματα. Τι χρεώνετε και ποιος πληρώνει; Σε αυτό το σημείο μπορείτε επίσης να ανατρέξετε στο ανταγωνιστικό τοπίο και να συγκρίνετε άλλα σχέδια εσόδων, π.χ. Premium προϊόν – τιμολόγηση, απευθύνεται σε μια μικρή αγορά ή μεγαλύτερη.

  1. Κίνηση στην αγορά

Εάν έχετε ήδη πωλήσεις ή πρώιμους χρήστες που χρησιμοποιούν το προϊόν σας, μιλήστε για αυτό το θέμα εδώ. Οι επενδυτές θέλουν να δουν ότι έχετε αποδείξει κάποια πτυχή του επιχειρηματικού σας μοντέλου, καθώς αυτό μειώνει τον κίνδυνο της επένδυσης, οπότε οποιαδήποτε απόδειξη που επικυρώνει ότι η λύση σας λειτουργεί είναι θετικό.
Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε αυτήν τη διαφάνεια για να μιλήσετε για τα ορόσημά σας. Ποιους σημαντικούς στόχους έχετε επιτύχει μέχρι στιγμής και ποια είναι τα σημαντικότερα επόμενα βήματα που σκοπεύετε να κάνετε.

  1. Στρατηγική μάρκετινγκ και πωλήσεων

Πώς σκοπεύετε να τραβήξετε την προσοχή των πελατών και πώς θα μοιάζει η διαδικασία πωλήσεών σας; Χρησιμοποιήστε αυτήν τη διαφάνεια για να περιγράψετε το σχέδιο μάρκετινγκ και πωλήσεων. Θα θελήσετε να περιγράψετε λεπτομερώς τις βασικές τακτικές που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε για να παρουσιάσετε το προϊόν σας σε υποψήφιους πελάτες. Η εύρεση και η απόκτηση πελατών μπορεί μερικές φορές να είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για μια Startup, οπότε είναι σημαντικό να δείξετε ότι έχετε μια σταθερή κατανόηση του τρόπου με τον οποίο θα φτάσετε στην αγορά-στόχο σας και ποια κανάλια πωλήσεων σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε.

  1. Ομάδα

Σε αυτή τη διαφάνεια θα πρέπει να αναφέρετε γιατί εσείς και η ομάδα σας είστε οι κατάλληλοι άνθρωποι για να χτίσετε και να αναπτύξετε την συγκεκριμένη εταιρεία. Τι εμπειρία έχετε που δεν έχουν οι άλλοι; Επισημάνετε τα βασικά μέλη της ομάδας, τις επιτυχίες τους σε άλλες εταιρείες και τη βασική τεχνογνωσία που φέρνουν στο τραπέζι. Ακόμα κι αν δεν έχετε ακόμη μια πλήρη ομάδα, προσδιορίστε τις βασικές θέσεις που πρέπει ακόμα να καλύψετε και γιατί αυτές οι θέσεις είναι κρίσιμες για την ανάπτυξη της εταιρείας.

  1. Οικονομικά στοιχεία

Οι επενδυτές περιμένουν να δουν τα οικονομικά σας στοιχεία: πρόβλεψη πωλήσεων, κατάσταση κερδών και ζημιών και πρόβλεψη ταμειακών ροών για τουλάχιστον τρία χρόνια. Δεν χρειάζονται μεγάλες αναλύσεις με φύλλα Excel, περιοριστείτε σε γραφήματα που εμφανίζουν πωλήσεις, συνολικούς πελάτες, συνολικά έξοδα και κέρδη.
Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η συγκεκριμένη διαφάνεια θα προσελκύσει πολλές ερωτήσεις και διευκρινήσεις από τους επενδυτές! Να είστε προετοιμασμένοι να δικαιολογήσετε όλα τα στοιχεία και να κάνετε όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικές προβλέψεις.

  1. Ανταγωνισμός

Κάθε επιχείρηση έχει ανταγωνισμό κάποιας μορφής. Ακόμα κι αν ανοίγετε μια εντελώς νέα αγορά, οι δυνητικοί πελάτες σας χρησιμοποιούν εναλλακτικές λύσεις για να λύσουν το όποιο πρόβλημά τους. Περιγράψτε πώς τοποθετήστε στο ανταγωνιστικό τοπίο, πόσο διαφορετικοί είστε από τους ανταγωνιστές και τις εναλλακτικές λύσεις που κυκλοφορούν στην αγορά σήμερα. Ποια βασικά πλεονεκτήματα έχετε σε σχέση με τον ανταγωνισμό και γιατί οι υποψήφιοι πελάτες θα σας επιλέξουν.

  1. Χρηματική επένδυση

Τέλος, ήρθε η ώρα να ζητήσετε χρήματα! Το πιο σημαντικό σε αυτό το σημείο είναι να είστε σε θέση να εξηγήσετε όσο πιο πειστικά γίνεται γιατί χρειάζεστε το χρηματικό ποσό που ζητάτε και πώς σκοπεύετε να το χρησιμοποιήσετε.
Σε περίπτωση που έχετε ήδη επενδυτές στο εγχείρημά σας, θα πρέπει να τους αναφέρετε οπωσδήποτε, έστω και αν είναι μικροί – ιδιώτες επενδυτές.Το Pitch Deck είναι το πρώτο και πιο σημαντικό έργο που θα πρέπει να ασχοληθεί ο founder μιας Startup, μια και με αυτή τη συνοπτική – οπτική παρουσίαση της ιδέας του ή της εταιρείας του θα απευθυνθεί σε υποψήφιους χρηματοδότες και άλλους σημαντικούς υποστηρικτές.  

To Pitch Deck είναι στην ουσία μια παρουσίαση PowerPoint η οποία θα παρέχει μια σύντομη αλλά ενημερωτική και περιεκτική επισκόπηση της επιχείρησής σας ή της ιδέας σας και θα πρέπει να καλύπτει τα βασικά σημεία του επιχειρηματικού σας σχεδίου, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχετε, οικονομικές προβλέψεις και χρηματοδοτικές ανάγκες.
Πέρα από τη σωστή δομή και περιεχόμενο θα πρέπει να προσεχτεί μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, ειδικά οπτικά και αισθητικά, μια και θα χρησιμοποιηθεί κυρίως ως (οπτικό) εργαλείο για την αφήγηση της ιστορίας της επιχείρησής σας.

Επίσης, το Pitch Deck είτε το στέλνει ο founder σε συνεργάτες και υποψήφιους χρηματοδότες μέσω email για παράδειγμα, είτε το παρουσιάζει ο ίδιος ζωντανά μπροστά σε κοινό και επενδυτές, οπότε θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές έτσι ώστε να ταιριάζει με το στυλ και το περιεχόμενο της αφήγησής σας. Σε κάθε περίπτωση, αν νομίζετε ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα για να ολοκληρώσετε ένα υψηλού επιπέδου pitch deck θα συστήναμε να απευθυνθείτε σε κάποιο ειδικό ο οποίος θα επιμεληθεί κυρίως το οπτικό και αισθητικό μέρος.

Εφόσον αποφασίσετε να ασχοληθείτε εσείς οι ίδιοι με τη δημιουργία του, θα συστήναμε να χρησιμοποιήσετε τις εξαιρετικές υπηρεσίες online του www.canva.com, οι οποίες προσφέρονται δωρεάν, και ήταν μέρος των sites που θα πρέπει να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί ο Startupper και είχαμε παρουσιάσει σε σχετικό άρθρο.   

Ποιος είναι τελικά ο στόχος του Pitch Deck;

Αν και αναφέραμε παραπάνω δυο λόγους ύπαρξης, ωστόσο ο στόχος του Pitch Deck δεν είναι να συγκεντρώσετε χρήματα! Τουλάχιστον όχι αρχικά! Ο πραγματικός στόχος του είναι να δημιουργηθεί το απαραίτητο ενδιαφέρον για να φτάσετε στην επόμενη συνάντηση! Ως γνωστόν οι επενδύσεις σπάνια γίνονται μετά από μία μόνο συνάντηση και αυτό που θα πρέπει να συμβεί είναι οι επενδυτές να παρακινηθούν να ζητήσουν περισσότερα στοιχεία αφού ακούσουν την ιστορία σας.  

Γιατί κάθε επιχείρηση θα πρέπει να δημιουργήσει ένα Pitch Deck

Ακόμα και αν δεν είστε Startup και είστε ένας ελεύθερος επαγγελματίας το να επενδύσετε χρόνο στην δημιουργία ενός Pitch Deck θα σας βάλει στη διαδικασία να σκεφτείτε την επιχειρηματική πρότασή που έχετε, τα δυνατά σας σημεία, τον ανταγωνισμό, θα διαπιστώσετε ενδεχομένως και μερικές αδυναμίες, θα ασχοληθείτε με τον προϋπολογισμό σας αλλά και τα έσοδα / έξοδα και γενικά θα μπείτε σε μια διαδικασία σωστής λειτουργίας της επιχείρησής σας και πιθανής εξέλιξής και ενίσχυσή της με κινήσεις marketing και περιεχομένου για παράδειγμα.  

 

Τα βασικά στοιχεία που θα πρέπει να υπάρχουν στο Pitch Deck

Θα συστήναμε να ακολουθήσετε την συγκεκριμένη σειρά στις διαφάνειες σας, ενώ φυσικά μπορείτε να πάρετε ιδέες από ήδη πετυχημένα Pitch Decks. Επίσης, τα πρότυπα που θα βρείτε στο canva.com για παράδειγμα ίσως να έχουν άλλη σειρά ή περιεχόμενο.

  1. Όραμα και πρόταση αξίας

Αναφέρετε το όραμα σας και την πρόταση αξίας που προσφέρετε στους πελάτες σας. Αυτά θα πρέπει να είναι πολύ σύντομα και πολύ κατανοητά, σαν να πρέπει να τα εξηγήσετε στους γονείς σας. Αποφύγετε αναφορές του τύπου «Είμαστε το Netflix των videogames», εκτός και αν το επιχειρηματικό σας μοντέλο είναι σαφώς ανάλογο με αυτό του Netflix.

  1. Το πρόβλημα

Χρησιμοποιήστε αυτήν τη διαφάνεια για να μιλήσετε για το πρόβλημα που επιλύετε και ειδικά ποιος έχει το πρόβλημα. Προσπαθήστε να πείτε μια σχετική ιστορία όταν ορίζετε το πρόβλημα. Όσο κάνετε το πρόβλημα περισσότερο πραγματικό και σχετικό με τις σύγχρονες προκλήσεις, τόσο περισσότερο οι επενδυτές θα κατανοήσουν καλύτερα την Startup  σας και τους στόχους σας.

  1. Αγορά-στόχος και ευκαιρίες

Εδώ θα πρέπει να αναφέρετε τον ιδανικό πελάτης σας και πόσοι από αυτούς υπάρχουν καθώς επίσης το συνολικό μέγεθος της αγοράς και πώς τοποθετείτε την εταιρεία σας σε αυτή. Εδώ θα πρέπει επίσης να αναφέρετε το εύρος και την κλίμακα του προβλήματος που επιλύετε. Προσοχή όμως! Μην κάνετε πολύ αισιόδοξες προβλέψεις για το μέγεθος της αγοράς σας, είναι καλύτερα να εστιάσετε σε μια πιο μικρή αλλά ρεαλιστική αγορά.

  1. Η λύση

Περιγράψτε τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες χρησιμοποιούν το προϊόν σας και πώς αντιμετωπίζει τα προβλήματα που περιγράψατε στη δεύτερη διαφάνεια.
Οι περισσότεροι Startuppers είναι πολύ επικεντρωμένοι στο προϊόν και όχι τόσο στους πελάτες που θα βρουν «ανακουφιστική» τη λύση. Εάν είναι δυνατόν, χρησιμοποιήστε εικόνες και ιστορίες όταν περιγράφετε τη λύση σας.

  1. Eπιχειρηματικό μοντέλο

Τώρα που περιγράψατε το προϊόν ή την υπηρεσία σας, πρέπει να μιλήσετε για το πώς η εταιρεία σας (θα) κερδίζει χρήματα. Τι χρεώνετε και ποιος πληρώνει; Σε αυτό το σημείο μπορείτε επίσης να ανατρέξετε στο ανταγωνιστικό τοπίο και να συγκρίνετε άλλα σχέδια εσόδων, π.χ. Premium προϊόν – τιμολόγηση, απευθύνεται σε μια μικρή αγορά ή μεγαλύτερη.

  1. Κίνηση στην αγορά

Εάν έχετε ήδη πωλήσεις ή πρώιμους χρήστες που χρησιμοποιούν το προϊόν σας, μιλήστε για αυτό το θέμα εδώ. Οι επενδυτές θέλουν να δουν ότι έχετε αποδείξει κάποια πτυχή του επιχειρηματικού σας μοντέλου, καθώς αυτό μειώνει τον κίνδυνο της επένδυσης, οπότε οποιαδήποτε απόδειξη που επικυρώνει ότι η λύση σας λειτουργεί είναι θετικό.
Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε αυτήν τη διαφάνεια για να μιλήσετε για τα ορόσημά σας. Ποιους σημαντικούς στόχους έχετε επιτύχει μέχρι στιγμής και ποια είναι τα σημαντικότερα επόμενα βήματα που σκοπεύετε να κάνετε.

  1. Στρατηγική μάρκετινγκ και πωλήσεων

Πώς σκοπεύετε να τραβήξετε την προσοχή των πελατών και πώς θα μοιάζει η διαδικασία πωλήσεών σας; Χρησιμοποιήστε αυτήν τη διαφάνεια για να περιγράψετε το σχέδιο μάρκετινγκ και πωλήσεων. Θα θελήσετε να περιγράψετε λεπτομερώς τις βασικές τακτικές που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε για να παρουσιάσετε το προϊόν σας σε υποψήφιους πελάτες. Η εύρεση και η απόκτηση πελατών μπορεί μερικές φορές να είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για μια Startup, οπότε είναι σημαντικό να δείξετε ότι έχετε μια σταθερή κατανόηση του τρόπου με τον οποίο θα φτάσετε στην αγορά-στόχο σας και ποια κανάλια πωλήσεων σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε.

  1. Ομάδα

Σε αυτή τη διαφάνεια θα πρέπει να αναφέρετε γιατί εσείς και η ομάδα σας είστε οι κατάλληλοι άνθρωποι για να χτίσετε και να αναπτύξετε την συγκεκριμένη εταιρεία. Τι εμπειρία έχετε που δεν έχουν οι άλλοι; Επισημάνετε τα βασικά μέλη της ομάδας, τις επιτυχίες τους σε άλλες εταιρείες και τη βασική τεχνογνωσία που φέρνουν στο τραπέζι. Ακόμα κι αν δεν έχετε ακόμη μια πλήρη ομάδα, προσδιορίστε τις βασικές θέσεις που πρέπει ακόμα να καλύψετε και γιατί αυτές οι θέσεις είναι κρίσιμες για την ανάπτυξη της εταιρείας.

  1. Οικονομικά στοιχεία

Οι επενδυτές περιμένουν να δουν τα οικονομικά σας στοιχεία: πρόβλεψη πωλήσεων, κατάσταση κερδών και ζημιών και πρόβλεψη ταμειακών ροών για τουλάχιστον τρία χρόνια. Δεν χρειάζονται μεγάλες αναλύσεις με φύλλα Excel, περιοριστείτε σε γραφήματα που εμφανίζουν πωλήσεις, συνολικούς πελάτες, συνολικά έξοδα και κέρδη.
Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η συγκεκριμένη διαφάνεια θα προσελκύσει πολλές ερωτήσεις και διευκρινήσεις από τους επενδυτές! Να είστε προετοιμασμένοι να δικαιολογήσετε όλα τα στοιχεία και να κάνετε όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικές προβλέψεις.

  1. Ανταγωνισμός

Κάθε επιχείρηση έχει ανταγωνισμό κάποιας μορφής. Ακόμα κι αν ανοίγετε μια εντελώς νέα αγορά, οι δυνητικοί πελάτες σας χρησιμοποιούν εναλλακτικές λύσεις για να λύσουν το όποιο πρόβλημά τους. Περιγράψτε πώς τοποθετήστε στο ανταγωνιστικό τοπίο, πόσο διαφορετικοί είστε από τους ανταγωνιστές και τις εναλλακτικές λύσεις που κυκλοφορούν στην αγορά σήμερα. Ποια βασικά πλεονεκτήματα έχετε σε σχέση με τον ανταγωνισμό και γιατί οι υποψήφιοι πελάτες θα σας επιλέξουν.

  1. Χρηματική επένδυση

Τέλος, ήρθε η ώρα να ζητήσετε χρήματα! Το πιο σημαντικό σε αυτό το σημείο είναι να είστε σε θέση να εξηγήσετε όσο πιο πειστικά γίνεται γιατί χρειάζεστε το χρηματικό ποσό που ζητάτε και πώς σκοπεύετε να το χρησιμοποιήσετε.
Σε περίπτωση που έχετε ήδη επενδυτές στο εγχείρημά σας, θα πρέπει να τους αναφέρετε οπωσδήποτε, έστω και αν είναι μικροί – ιδιώτες επενδυτές.

Απάντηση

ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ

Επικοινωνήστε μαζί μας

Μέσα από σκληρή δουλειά, έχουμε κερδίσει το σεβασμό των επιχειρηματικών και οικονομικών κοινοτήτων. Αυτός ο σεβασμός απεικονίζει τα διαφορετικά ταλέντα μας, την αφοσίωση και την ικανότητα μας να ανταποκριθούμε γρήγορα σε κάθε σας πρόβλημα.

Αρέσει σε %d bloggers: