POS: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Υποβολή Δηλώσεων Μέσων Πληρωμών - KRS
ΆρθραPOS: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Υποβολή Δηλώσεων Μέσων Πληρωμών

POS: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Υποβολή Δηλώσεων Μέσων Πληρωμών

Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, η ρύθμιση των μέσων πληρωμών, και
ειδικότερα των τερματικών αποδοχής καρτών, αποτελεί βασικό πυλώνα για τη
διασφάλιση των οικονομικών συναλλαγών.

Στο πλαίσιο αυτό, ο νόμος 4308/2014 έχει εντάξει
συγκεκριμένες διατάξεις σχετικά με την υποβολή Δηλώσεων Μέσων Πληρωμών από τις
υπόχρεες οντότητες στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

 Το παρόν άρθρο
αποσκοπεί στην εξερεύνηση και ανάλυση αυτών των διατάξεων, δίνοντας έμφαση στο
περιεχόμενο, τη διαδικασία, τον τρόπο και το χρόνο υποβολής των Δηλώσεων, ώστε
να προαχθεί η σαφήνεια και η διαφάνεια στον τομέα αυτό.

Θα ασχοληθούμε με τις παρακάτω θεματικές:

  • Τι είναι ο Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών  Αcquirer
  • Τι είναι ο Πάροχος Μέσων Πληρωμών;
  • Τι περιλαμβάνει  Η Δήλωση Μέσων Πληρωμών
  • Τα βασικά στοιχεία της δήλωσης
  • Σχετικά με τη Διαδικασία Υποβολής
  • Το χρονοδιάγραμμα για τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών
  • Το χρονοδιάγραμμα για τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών
  • Το Χρονοδιάγραμμα για τους Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών 

Τι είναι ο Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών Acquirer

Ο «Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer)» αναφέρεται στο νομικό πρόσωπο που προσφέρει τη δυνατότητα εκτέλεσης συναλλαγών μέσω καρτών πληρωμής, όπως πιστωτικές, χρεωστικές ή προπληρωμένες. Αυτός ο Πάροχος Υπηρεσιών είναι εκείνος που διευκολύνει τις συναλλαγές με κάρτες μεταξύ των καταναλωτών και των συμβεβλημένων επιχειρήσεων βάσει του άρθρου 1 του ν. 4308/2014, επιτρέποντας στις τελευταίες να λαμβάνουν πληρωμές για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους μέσω καρτών πληρωμής.

Τι είναι ο Πάροχος Μέσων Πληρωμών;

Ο όρος «Πάροχος Μέσων Πληρωμών (NSP)» αναφέρεται σε ένα νομικό πρόσωπο που ειδικεύεται στην προσφορά και διαχείριση τερματικών μηχανημάτων POS. Οι δραστηριότητες του περιλαμβάνουν την εγκατάσταση λογισμικού σε αυτά τα τερματικά, τη σύνδεση των POS στις οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014, την προσφορά υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής των τερματικών, καθώς και τη διαχείριση των συναλλαγών που πραγματοποιούνται μέσω τους. Επίσης, ενεργεί ως διαμεσολαβητής στη συλλογή και διαβίβαση συναλλαγών για λογαριασμό των Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer). Έτσι, μπορεί να συνεργαστεί είτε με Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer) είτε απευθείας με τις σχετικές οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014.

Τι περιλαμβάνει  Η Δήλωση Μέσων Πληρωμών

Η Δήλωση για τις Συναλλαγές μέσω Τερματικών Καρτών που καταθέτουν οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών περιλαμβάνει:

α. Το ΑΦΜ και το Όνομα του Χρήστη Πληρωμών.

β. Τον Λογαριασμό πληρωμών για κάθε μέσο πληρωμής.

γ. Τον Κωδικό του Χρήστη Πληρωμών (MID), όπως είναι στα συστήματα του Παρόχου.

δ. Το Όνομα, ΑΦΜ και BIC, αν υπάρχει, του εγχώριου Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών.

ε. Το Όνομα, φορολογικό αριθμό (TIN) ή άλλο αντίστοιχο, χώρα έδρας και BIC, αν υπάρχει, του ξένου Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών.

στ. Το Όνομα και ΑΦΜ του εγχώριου Παρόχου Μέσων Πληρωμών (NSP).

ζ. Το Όνομα, φορολογικό αριθμό (TIN) ή άλλο αντίστοιχο, χώρα έδρας του ξένου Παρόχου Μέσων Πληρωμών (NSP).

η. Τον Κωδικό του Τερματικού (TID Acquirer), όπως είναι στα συστήματα του Παρόχου.

θ. Την Ημερομηνία που ξεκινά η σύμβαση μεταξύ Παρόχου και Χρήστη ή την ημερομηνία δημιουργίας προφίλ του Χρήστη από τον Πάροχο.

ι. Την Ημερομηνία λήξης της σύμβασης μεταξύ Παρόχου και Χρήστη, αν υπάρχει, ή την ημερομηνία που το προφίλ του Χρήστη απενεργοποιήθηκε.

ια. Σημείωση για Εγγραφή, Αλλαγή ή Διακοπή.

Τα βασικά στοιχεία της δήλωσης

Η δήλωση για τα μέσα πληρωμών που σχετίζονται με συναλλαγές μέσω τερματικών καρτών, όπως παρουσιάζεται από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), περιλαμβάνει τα εξής βασικά στοιχεία:

α. Κωδικός Χρήστη (destination Merchant ID – MID) όπως καταχωρείται στα συστήματα του Παρόχου (Acquirer).

β. Στοιχεία Παρόχου ημεδαπής: Επωνυμία, ΑΦΜ και, εάν υπάρχει, αριθμός BIC.

γ. Στοιχεία Παρόχου αλλοδαπής: Επωνυμία, φορολογικός αριθμός (TIN) ή ισοδύναμος, χώρα έδρας, και, εάν υπάρχει, αριθμός BIC.

δ. Αριθμός τερματικού (destination Terminal ID – TID Acquirer) όπως καταχωρείται στα συστήματα του Παρόχου (Acquirer).

ε. Κωδικός Χρήστη (source Merchant ID – MID) σύμφωνα με το σύστημα του Παρόχου Μέσων Πληρωμών (NSP).

στ. Αριθμός τερματικού (source Terminal ID – TID NSP) καταχωρημένος στα συστήματα του Παρόχου Μέσων Πληρωμών (NSP).

ζ. Τύπος τερματικού (π.χ., ενσύρματο POS, mobile POS, softPOS, ecommerce POS, unattended POS κ.λπ.).

η. Ημερομηνία ενεργοποίησης τερματικού.

θ. Ημερομηνία απενεργοποίησης τερματικού.

ι. Ένδειξη δράσης όπως Εγγραφή, Μεταβολή, Διακοπή ή Αναβάθμιση.

Σχετικά με τη Διαδικασία Υποβολής

Οι Παρόχοι υποβάλλουν τις δηλώσεις τους μέσω διεπαφής API σε καθορισμένα χρονικά διαστήματα. Στην αρχική εφαρμογή, τα στοιχεία του άρθρου 3 για όλα τα ενεργά μέσα πληρωμών αποστέλλονται στην ΑΑΔΕ. Σε κάθε επόμενη υποβολή, αποστέλλονται μόνο τα δεδομένα που αφορούν προσθήκες, μεταβολές ή διαγραφές για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Επίσης προωθούν τα στοιχεία τους:

α. Μέχρι την 15η ημέρα κάθε μήνα, για το διάστημα από την 1η έως την 10η του ίδιου μήνα.

β. Μέχρι την 25η ημέρα κάθε μήνα, για το διάστημα από την 11η έως την 20ή του ίδιου μήνα.

γ. Μέχρι την 5η του επόμενου μήνα, για το διάστημα από την 21η μέχρι το τέλος του προηγούμενου μήνα.

Το χρονοδιάγραμμα για τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών

Για τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers), η υποχρέωση ξεκινά από την 22η Σεπτεμβρίου 2023. Τα δεδομένα που αφορούν τα ενεργά Μέσα Πληρωμών της 10ης Σεπτεμβρίου 2023 πρέπει να υποβληθούν. Για το διάστημα 11 έως 30 Σεπτεμβρίου 2023, η υποβολή πρέπει να γίνει μέχρι την 5η Οκτωβρίου 2023.

Το χρονοδιάγραμμα για τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών

Για τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), η ημερομηνία έναρξης της υποχρέωσης είναι η 26η Σεπτεμβρίου 2023. Απαιτείται υποβολή στοιχείων για τα ενεργά Μέσα Πληρωμών της 10ης Σεπτεμβρίου 2023. Για το περιθώριο από 11 έως 30 Σεπτεμβρίου 2023, οι δηλώσεις πρέπει να υποβληθούν μέχρι την 5η Οκτωβρίου 2023.

Το Χρονοδιάγραμμα για τους Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών

Οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών καλούνται να υποβάλλουν Δήλωση Μέσου Πληρωμών μέσα από την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ (myAADE) από την 11η μέχρι την τελευταία ημέρα του επομένου μήνα μετά την αλλαγή του μέσου. Ο Οκτώβριος 2023 ορίζεται ως ο πρώτος μήνας εφαρμογής αυτής της υποχρέωσης, με δεδομένα που αφορούν τα ενεργά Μέσα Πληρωμών μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου 2023.

Συνοψίζοντας

Σε αυτό το άρθρο αναφερθήκαμε στην Υποβολή Δηλώσεων Μέσων Πληρωμών και σε όσα αξίζει να γνωρίζετε σχετικά με τους σχετικούς όρους. Επίσης είδαμε τι περιλαμβάνει η δήλωση υποβολής αλλά και τα σχετικά χρονοδιαγράμματα.

Απάντηση

ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ

Επικοινωνήστε μαζί μας

Μέσα από σκληρή δουλειά, έχουμε κερδίσει το σεβασμό των επιχειρηματικών και οικονομικών κοινοτήτων. Αυτός ο σεβασμός απεικονίζει τα διαφορετικά ταλέντα μας, την αφοσίωση και την ικανότητα μας να ανταποκριθούμε γρήγορα σε κάθε σας πρόβλημα.

Αρέσει σε %d bloggers: