POS – Το Χρονοδιάγραμμα Διασύνδεσης και οι Εξαιρέσεις - KRS
ΆρθραPOS – Το Χρονοδιάγραμμα Διασύνδεσης και οι Εξαιρέσεις

POS – Το Χρονοδιάγραμμα Διασύνδεσης και οι Εξαιρέσεις

Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε στα POS και όσα χρειάζεται αν γνωρίζετε σχετικά με τις νέες αποφάσεις. 

Συγκεκριμένα θα εξετάσουμε τις εξής θεματικές:

  • POS – Τι ορίζει η νέα απόφαση;
  • POS Εφαρμογή και εξαιρέσεις με βάση της απόφαση
  • Τι ισχύει με το Χρονοδιάγραμμα διασύνδεσης POS
  • POS – Σχετικά με τις συναλλαγές

POS – Τι ορίζει η νέα απόφαση;

Με την απόφαση Α.1155/2023 καθορίζονται οι διαδικασίες, οι χρονικές περίοδοι, ο τρόπος και οι προϋποθέσεις για τη διασύνδεση των Μέσων Πληρωμών με τα Ταμειακά Συστήματα, τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών και την ΑΑΔΕ. Επιπρόσθετα, το έγγραφο περιλαμβάνει οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 15Β του ν. 4987/2022 (ΚΦΔ).

pos

POS - Εφαρμογή και εξαιρέσεις με βάση την απόφαση

Οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014, που είναι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών, πρέπει να συνδέονται με την ΑΑΔΕ και να αναφέρουν δεδομένα από συναλλαγές με Μέσα Πληρωμών μέσω των Ταμειακών τους Συστημάτων. Αυτά τα Ταμειακά Συστήματα, λειτουργούν με ΥΠΑΗΕΣ ή Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς (ΦΗΜ) που συνδέονται με λογισμικό (ERP). Οι οντότητες που χρησιμοποιούν Φ.Η.Μ. χωρίς ERP δεν υπόκεινται στις διατάξεις της απόφασης, καθώς συνδέονται αυτόματα με την ΑΑΔΕ βάσει του πρωτοκόλλου Α.1098/2022.

Στην περίπτωση ενός Ταμειακού Συστήματος ΦΗΜ, ιδίως Φορολογικής Ταμειακής Μηχανής (ΦΤΜ) με ERP, ο Χρήστης υπηρεσιών πληρωμών πρέπει να συμμορφώνεται με τα καθορισμένα στο παρόν έγγραφο. Αν πρόκειται για παραστατικά χονδρικής, το Ταμειακό Σύστημα στέλνει λεπτομερή δεδομένα πληρωμών στο myDATA, σύμφωνα με το παραστατικό που εκδόθηκε, όπως καθορίζεται στην απόφαση Α.1138/2020 και σύμφωνα με το παράρτημα Α.

Για συναλλαγές οντοτήτων που ακολουθούν τις οδηγίες της απόφασης ΠΟΛ.1002/2014 της ΓΓΔΕ και δεν χρησιμοποιούν υποχρεωτικά ΦΗΜ, αυτές υπόκεινται στις διατάξεις του παρόντος, εάν χρησιμοποιούν ΦΗΜ ή Παρόχου, όπως ορίζεται στο Β’ 3/2015.

Για να ανακαλύψετε περισσότερα σχετικά με την υποβολή των δηλώσεων, διαβάστε εδώ.

pos

Τι ισχύει με το Χρονοδιάγραμμα διασύνδεσης POS

Βήμα #1

Οι Παρόχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και οι Νομικοί Παρόχοι Συστημάτων Πληρωμών (NSPs) που δραστηριοποιούνται στα POS, πρέπει να υποβάλλουν Δήλωση της συμμόρφωσης των POS μοντέλων τους σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της ΑΑΔΕ.

Για τα τρέχοντα POS μοντέλα στην ελληνική αγορά, οι Δηλώσεις πρέπει να κατατεθούν:

• από εγχώριους Παρόχους μέχρι 24/10/2023 ή 24/11/2023, βάσει του συστήματος σύνδεσης του POS και της ταμειακής μηχανής • από διεθνείς Παρόχους μέχρι 24/11/2023.

Σε αυτές τις Δηλώσεις ορίζονται προθεσμίες για την εναρμόνιση των POS σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της ΑΑΔΕ:

• μέχρι 17/11/2023, για την σύνδεση ταμειακών μηχανών με ενσύρματα ή ασύρματα POS από εγχώριους Παρόχους • μέχρι 8/12/2023, για σύνδεση ταμειακών μηχανών με mobilePOS (4G) και softPOS από εγχώριους Παρόχους • μέχρι 8/1/2024, για την σύνδεση των POS με πιο σύνθετα ταμειακά συστήματα από εγχώριους Παρόχους και οποιαδήποτε σύνδεση από διεθνείς Παρόχους.

 

Βήμα #2

Αναβάθμιση των POS από τους Παρόχους και ημερήσια αναφορά στην ΑΑΔΕ για τις πρόσφατες αναβαθμίσεις.

Οι Παρόχοι πρέπει να ανανεώνουν τακτικά τα POS που διαχειρίζονται και να κοινοποιούν τις αναβαθμίσεις στην ΑΑΔΕ καθημερινά.

 

Βήμα #3

Οι επιχειρήσεις πρέπει να ενημερώνουν τα ταμειακά συστήματά τους, εφόσον χρειάζεται, και να τα συνδέσουν με τα POS μετά από ειδοποίηση από την ΑΑΔΕ.

Μετά την ειδοποίηση από την ΑΑΔΕ, οι επιχειρήσεις έχουν 30 ημέρες για την αναβάθμιση και τη σύνδεση με τα POS τους. Ωστόσο, μπορούν να αποφασίσουν να αντικαταστήσουν τα POS τους με νέα συστήματα που ταιριάζουν με τις προδιαγραφές της ΑΑΔΕ, καταγράφοντάς το στο Μητρώο POS μέχρι 15/1/2024. Το τελικό όριο για την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας είναι η 29/2/2024.

pos

POS – Σχετικά με τις συναλλαγές

Οι συναλλαγές που διενεργούνται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα απόφαση κατά περίπτωση έχουν τους παρακάτω εμπλεκόμενους:

α) Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer)
β) Πάροχος Μέσων Πληρωμών (NSP)
γ) Πάροχος Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ)
δ) Χρήστης υπηρεσιών πληρωμών

Οι παραπάνω οντότητες έχουν την υποχρέωση να τηρούν τον Βασικό κανόνα διασύνδεσης μέσω της Μεθόδου διασύνδεσης των Μέσων Πληρωμών και των Ταμειακών Συστημάτων που χρησιμοποιούν ή παρέχουν για τη διασύνδεση με την ΑΑΔΕ και τη διαβίβαση των σχετικών δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

 

Α. Ο Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer) πρέπει να ακολουθεί τα καθορισμένα στο Βασικό κανόνα διασύνδεσης για τους Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών, σύμφωνα με την απόφαση Α.1137/2023 (Β’ 5380) της ΑΑΔΕ.

Β. Ο Πάροχος Μέσων Πληρωμών (NSP) πρέπει να συμμορφώνεται με τα καθορισμένα στο Βασικό κανόνα διασύνδεσης για τα Μέσα Πληρωμών που προσφέρει, βάσει της ίδιας απόφασης της ΑΑΔΕ.

Γ. Ο Πάροχος Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ) έχει υποχρεώσεις σχετικά με τον κανόνα διασύνδεσης για τις υπηρεσίες στην πλατφόρμα myDATA, βάσει της απόφασης Α.1035/2020 (Β’ 551) και της διασύνδεσης των Ταμειακών Συστημάτων με την ΑΑΔΕ. Σε περίπτωση προβλημάτων με την διαδικασία της συναλλαγής μέσω κάρτας, το Μέσο Πληρωμών απορρίπτει την Υπογραφή ΥΠΑΗΕΣ και ο ΥΠΑΗΕΣ πρέπει να καταγράφει αυτό το γεγονός.

Συνοψίζοντας

Σε αυτό το άρθρο αναφερθήκαμε στα POS, τις νέες αποφάσεις, τις εξαιρέσεις αλλά και τον χρόνο διασύνδεσης. 

Στην KRS βρισκόμαστε δίπλα σας, παρέχοντας σας λογιστικές, φορολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες, επιτρέποντας στην εταιρεία σας να αναπτυχθεί. 

Το λογιστικό γραφείο μας μάλιστα αναδείχθηκε ως το κορυφαίο λογιστικό γραφείο της Αττικής για το 2023. 

Για να μαθαίνετε περισσότερα αλλά και για να γνωρίσετε τις υπηρεσίες της KRS, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για την ταχύτερη δυνατή εξυπηρέτηση σας. 

Απάντηση

ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ

Επικοινωνήστε μαζί μας

Μέσα από σκληρή δουλειά, έχουμε κερδίσει το σεβασμό των επιχειρηματικών και οικονομικών κοινοτήτων. Αυτός ο σεβασμός απεικονίζει τα διαφορετικά ταλέντα μας, την αφοσίωση και την ικανότητα μας να ανταποκριθούμε γρήγορα σε κάθε σας πρόβλημα.

Αρέσει σε %d bloggers: